''

Idag så har jag varit på skolan och där kollade vi på nån teater som söög som vanligt. Tog mig en skidtur hem sedan på asfalten! Det gick ju inte så bra så jag fick åka nere i diket ist..Skidorna skulle hem idag men jag skulle aldrig åka skidor hem frivilligt annars! När jag kom hem så åt jag en toast och sedan gick jag ut till stallet och mockade åt mina hästar och sedan bar jag ner ca 16kilo till hagarna och jag har hagar längst ner. Om ni undrar så bär vi ut morgon och lunch hö till tunnor som står vid hagarna så det är bara för dom som släpper ut dom och ger dom lunch att lägga höet i hagarna ist för att bära ut alla hö säckar. Tog in dom och red en sväng på min vildhäst och hon var galen som vanligt..Red sedan lektion på Lucy och det gick bra och vi jobbade med öppna,sluta och typ förvänd sluta och Lucy var duktig!:)Fast sedan så vart hon sur och började kicka mot skänkeln ochresa sig och hålla på med så får hon ju inta göra men jag gjorde inte så stor affär av det hela. Malva kom idag också så vi får väl hoppas att det går bra för Fanny och Malva!:) Pratade med Fanny i sallet lite också. Gick in vid halv sju och duschade och åt middag. Nu så har jag kollat på ponnyakuten och ska snart gå ner och se vad dom gör där nere!

Imorgon blir det en tidig morgon för det är vi som har stalljour i helgen så då släpper vi ut hästarna,städar fodrar och jag lär mocka åt mina ponnyer och fixa hö och kraft. Man kan ju hoppas att jag får sovmorgon sen!

Näe nu ska jag gå ner så hejdå!=)


//EllenLunneborg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0