DAISY HAR FÖLAT!

Det stämmer jaa!
Daisy har fölat!

Jag, mamma och pappa satt och åt middag med mammas & pappas kompisar och Michaela ringer!

Michaela-HALLÅ DAISY HAR FÖLAT!

Jag- Vaa neejjee

Michaela-joo de är sant en stor vit bläs har den! Tommy är påväg att hämta er!

Jag-okej eehhhh panikslagen!!

Jag och Tommy racar hem och jag springer till stallet och där ligger lille fölet:')
Daisy stog och slickade ren det och höll på med det.
Det syndes att hon ville att det skulle ställa sig upp!

Hon låg bara där och gjorde nya försök.
Daisy klev henne också på hoven!:/
Hon klev på henne lite här & där..

Jaa, nu vet jag ju inte om det är ett sto men det ser ut som de iaf!

Efter många försök kom hon upp och ramlade några gånger men

hon fick fort bra balans!
När alla gått så diade hon så fint.

Man hörde när hon drack,slluuuurrrpp!

Det var bara jag där och Daisy försvarar verkligen sitt föl och man får inte komma nära.
Hon hugger,stegrar och sparkar mot väggen om man kommer nära!

Mig går det bra med men ingen annan!;)
JAg gav henne en morot och då kom fölet fram och jag stog och gosade med det och klappade henne i ansiktet!
Hon brydde sig inte.

Jag satt där en stund och hörde hur hon åt!

När jag gick så låg dom.
Trötta förstår jag att båda var!


Daisy var helt enkelt jätteduktig och all efterbörd är ute.
Det gör ingenting alls att jag missade hela fölningen,huvudsaken är att allt gick bra!








Sötisar<33

//EllenLunneborg

Kommentarer
Postat av: Linda

Så himla söt! <3 :D

2011-07-09 @ 23:50:15
Postat av: Linda

Så himla söt! <3 :D

2011-07-09 @ 23:50:39
Postat av: Isabella Bergh

Gud va gulligt! När du kommer hem så ska jag komma till dej :D <3

2011-07-10 @ 11:26:49
URL: http://cassechuck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0