!!!!

Fick ett förslag av min syster att jag skulle skriva om det som står här nedan,så jag tar väl och gör det:)



Tycker du kan skriva ett inlägg om dom hästar du provridit=P och de skriva om härtarna du ridit i stallet och skriva om vad du tycker om dom bra och dåliga saker?=)

Skriva vilka du skulle vilja få rida i stallet,
vilken som är din favvo på ridis och vilken du skulle vilja rida=P

Hästar jag provridit


Den första hästen jag ''provred'' eller jag fick rida den när Rebecca provred Jakita en c-ponny som vi skulle köpa men inte gick igenom. Det var iaf en b-ponny som hette Janette haha men den fick jag rida lite då.Har ingen bild på henne


Den andra jag provred var Daisy som jag fick rida lite på en äng och vi tog hem henne på en gång på lån:)



Madans vi hade Daisy på lån så åkte vi till Felicia och provred Lucinda, ett b-ponnysto skimmel.Det gick ju ganska bra i början men sedan så ramlade jag av henne så då ville jag ha Daisy ist;)

Har ingen bild på lusssan:)


Det var dom  jag provridit;)


Hästar jag ridit i stallet


FLYING WITHOUT WINGS

Fly är en pigg och busig d-ponny som är gråskummel och åtta år iår. Har inte ridit han så många gången men han är ganska tung i handen/tycker jag) men man behöver mycket ytter skänkel på honom.När jag rider honom får jag jätte ont i min ena axel och jag undrar vad det beror på men han är iaf jätte gullig och nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva mer:)




PUTTIN

Putte är en ganska stor häst fux med stjärn och han är 9 eller 10 år och senast jag red honom så var han ganska trög och död för skänkeln men han var ändå rolig på något sätt:) Putte brukar få sina dampanfall då och då och om han vore så duktig som han är fin så skulle han vara rena drömhästen!

Snyggputte!


CEASAR

Ceasar är en väldigt stor häst som är brun men stjärn och jag har ridit han en gång men det var väldigt länge sedan,så jag har inte så mycket att skriva om han!


COPPER FIELD 26

Copper är mammas stor häst brun med inga täcken men jag brukar inte få rida han så ofta men han är ganska lagom pigg men mamma har inte brytt sig  så mycket om honom på senatse tiden så när hon kommer så blir han så glad:')





NORTHON


Northon är en svart d-ponny som när jag senast red han så var han valdigt pigg eftersom Nathalie inte rider han så ofta men han är rolig att rida men han var stel och gick knappt att stanna när vi galopperade! Jag brukar gå och ge han en morot så han blir glad!

Hade ingen bild på han:/

TWISTED GRINGO

''Pucken'' är också en svart d-ponny med stjärn och han är väldigt nätt.Det var jättelänge sedan jag fick rida Pucken men han är pigg och känslig på skänklarna och ganska rolig att rida! Eftersom det var så länge sedan jag red så har jag inte så mycket mer att söga;)




TOMACS CAMPARI

Campe har jag ridit några gånger och senast så var det i somras och då hoppade vi lite skogshinder:) Han är pigg när man rider ut och så är han mjuk i munnen och ganska rolig att rida:) Skulle gjärna rida han nu igen och se hur han är att rida!?:)




CARLO


Carlo är en d-ponny som är brun med stjärn och han har jag ridit en gång och han är ganska grov men ändå inte så jätte pigg och inte seg heller. Han har ju lite fasoner för sig men man sitter ju där man sitter när han gör sina tokigheter;)
Hade ingen bild!



DAISY

Daisy är pigg och glad när man rider ut men när man kommer till ett ridhus så tycker hon att det är så tråkigt så då blir hon seg. Daisy är en väldigt lättlärd b-ponny mörkbrun med bläs.Jag har just lärt henne stegra och,buga och pussas:)Hon var också min första ponny!<3





CASPIAN SUNSET

''Lucy'' är en c-ponny fux med strimbläs.Hon är en lydig ponny som sällan gör några bus eller hittar på några egna ideer.Hon är världens snällaste när man rider ut och går i bra form i dressyr men i övergångarna kan  hon va väldigt jobbig och köra upp huvudet. Hon är rolig att hoppa och hon är lagom pigg:)




Här var lite om hästarna jag ridit i vårat stall!:)





Hästar jag skulle vilja rida i stallet


Här är några hästar jag skulle vilja rida i stallet:)


HU I SAN




MANOLITO H



Mina favorithästar på ridskolan:

CASTOR

Hade ingen bild på han men han är d-ponny skimmel:)


BELLIS ESS

Bellis är fux med stjärn och 119,5cm hög:)

bellis2_N3_1




Nu så har jag äntligen skrivit klart allt och ska snart gå och duscha och sedan bara umgås med familjen nä halva är bosrta;)


//EllenLunneborg

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra jobbat syrran;D haha..=)



Super!

2011-03-09 @ 23:27:00
Postat av: oliver

innan manno säljs skaru få rida han!;)

2011-03-10 @ 16:05:25
Postat av: Britt-Marie

Äntligen! En bild på Ceasar i din blogg!!!

2011-03-10 @ 19:10:10
Postat av: Anonym

kan du skriva vilka hästar ni äger/har uppstallade hema i erat stall :) snälla

2011-03-11 @ 23:07:32
Postat av: :D

Men Castor Är väl en C-ponny?

För att jag tror att han är 137 cm... ;D

2011-04-26 @ 21:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0