:D

Man blir verkligen glad när man får sånna här kommentarer!!!

Hej! Jag heter Anne o är uppfödare till Rohlos Cherie. Jag sålde henne som unghäst och tappade bort henne då hon såldes vidare. Hon ser fin ut på korten. Är hon såld igen? Hon har sex syskon o jag äger två av dom. Verkligen roligt att hitta henne och jag hoppas att hon har det bra. MVH Anne!

HejHej!:D

Jag kan ju berätta hela historien med Cherie början och till nu!!

En vi känner (Ewa Grund) köpte Cherie av en familj då hon va 5 år tror jag!
Då så va hon mest bara där i hagarna och en tjej som heter Sara red henne då och då men hon va för lång för henne!


Ewa ville då att jag skulle rida henne för jag va lagom att rida henne.
Jag började då rida henne en dag i veckan på hopplektion.
Hon utvecklades mycket redan då.
Sedan så tävlade jag henne och på hennes första riktiga lokala tävling så red vi en LD och fick ett riv men sedan efteranmälde vi oss till LC och var nolla.
Jag minns att Cherie va jätterädd för infångarna då.
Vi red ungponnyklassr då för Cherie va ju 6 år då.
Sedan red jag fortfarande hopplektioner en gång i veckan och den instruktören lät henne gå på för stora avstånd så hon vart så himla osäker att hon inte ens vågade gå över en bom ens.
Cherie va verkligen jätteosäker då.
Dom lät henne bara gå i en hage och lite ompyssling förståss den vintern och sedan sommaren 2010 så ville dom att jag skulle ta hem henne och rida & utbilda henne!

Cheire kom då hem till mig och jag red henne och jag minns första gången när hon hade kommit hem så forstog hon sig inte på skänkelvikning eller något!
Vi badade henne då också för hon såg bedrövlig ut!
Jag utbildade henne själv och lärde henne mycket!
Vi hopptränade för Pia Eriksson och utan henne så hade hon inte varit den hon är idag!
Vårna första tävling sedan hon kom så nollade vi både LD & LC!
Vi tränade och tävlade och blev bättre och bättre.
Mitt självförtroende blev bättre och bättre.
Vi debuteradew LB och fick två riv men jag va överlyckligt ändå!
Därefter va vi den stora konkurensen på tävlingsbanorna!
Vi vann eller kom tvåa nästan alla tävlingar och Cherie var helt underbar!

Jag lärde henne stegra på kommando och vi tävlade meeting i Umeå.
En av dagarna när jag red LB så va hon så sjukt fin att jag började gråta när jag kom ut från banan!
Fick ett riv då också men jag va verkligen helt överlycklig!

Våran sista tävling så vann vi och det var LC!

Jag var för lång för henne då hon bara var 118 cm hög!

Cherie bodde hemma och jag red inte henne så ofta då på slutet.
Hon skulle flytta till en ny fodervärd men vi kände dom väl!
Där så gick det jättebra för dom och jag förstog inte rikigt varför dom inte ville ha kvar henne men hem kom hon igen och jag satt i hennes hage jättelänge då!
Nu är det två familjer som äger henne och hon tävlas bäde i hoppning och dressyr!
Jag rider henne då och då och det är underbart!
Jag lovar att hon har det jättebra!
Just nu ser jag Cherie utanför mitt fönster!

Här är lite bilder!


Träningarna i början!





En tävling vi va på!



Här är bilder sedan tävlingar vi varit på och annat!









Stegra kunde hon minsan!



Vinst i LC och LB!


2a i LC



Vinst LC!



Vinst i LC!







Den här killen blev hon kär i!;)
Ingen fick vara nära honom utom hon då!;)




tävlade på näset idag kom 3:a i lc:n!<3

Cherie och Daisy min andra b-ponny!



Cheries och min första tävling med varan sedan hon hade kommit hem till mig!



Cheries och min sista tävling med varan!



Cherie är verkligen en helt underbar ponny!



Hoppas du fick veta mera om henne nu och det skulle vara kul om du hade några bilder på henne när hon var föl och på hennes syskon!:D

//EllenLunneborg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0