Stalldag idag!

Idag så har jag varit i stallet hela dagen!:D

Vaknade vid 10 så då gick jag och åt lunch och sedan gick jag till stallet!;) Mockade åt Daisy och fyllde på med mera halm och mockade åt Lucy och fyllde på med mera spån åt henne;] Fixade hö,kraft,havre och betfor och la in intag och fixade allt! Tog också tag i putsningen jag skulle göra idag! Putsade alla Lucys träns,sadeln och martingallen och sköljde av alla benskydd och flyttade om nosgrimmorna på tränsen så nu sitter de på rätt träns iaf!:D Gick också och tog in Lucy och borstade henne och testade att longera henne!! Hon har haft svårt för det men idag var hon riktigt duktig och hon fick skritta,trava och galoppera i båda varven också fick hon trava över bommar. Tränade många övergångar och försökte få henne att lyssna mera på mig. Det gick riktigt bra faktiskt!!

Borstade henne sen och släppte ut henne i hagen igen. Nyss så har jag ätit pannkakor och ska gå ut till stallet igen och ta tag i Dejjans grejjor så hon får det lite snyggt!!


//EllenLunneborg


Gammal bild!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0