:)

Tjaaaaa!!

Började dagen med att kolla på niornas luciatåg;;
Sedan så fick vi fika lussebullar,peppar kakor och saft:)
Sedan så hade vi rast men vi va inne och gjorde inte så mycket.
Efter rasten så jobbade vi lite och åt lunch.
Vi fick gröt=blääigt!!
Efter det så skulle vi duka upp allt luciafika och byta om för att vi hade ju lucia idag.
Det gick väl sådär för killarna sjöng så snabbt,fast det är man van vid.
Sedan så sålde femmorna luciafika och lotter och vi känade ca 3000 med det:D
Sedan hem och ut till stallet.
Lucy var fett dryg att mocka åt idag bara så alla vet;)
Sedan in med alla tre och borsta Lucy och Daisy.
Daisy vart nog glad att jag borstade på henne lite och hon fick lite morötter sen:)
Red sen Lucy dressyr i ridhuset.
Gick bra.
Började med att ställa och böja henne så mycket som möjligt och jag red henne med sporrar idag och hon funkade jättemycket bättre på det så nu ska jag börja rida henne med sporrar.
Började trava ganska snabbt för det var bara trettio minuters teoritid idag.
Gjorde samma sak där och flytta henne lite för skänkeln osv.
Tränade mycket övergångar också för att Lucy kör upp huvudet i övengångar och sen så blir det typ som om hon inte känner att hon har ett bett i munnen;;
Hon är jättedryg när man gör övergångar så det måste jag träna på.
När jag började galoppen så jobbade jag också mycket övergångar och red lite över en bom som låg i ridhuset.
Trava och skritta av henne sedan.
Det var bara jag och Maja i ridhuset och det var jätteskönt.
När vi kom tillbaka så putsade jag mina stövlar,Lucys träns och hennes sadelgjord.
Sedan så gick jag in.
Nu har jag bara suttit vi datorn men jag är väldigt hungrig och jag undrar om pappa ska börja med maten snart?
Ska nog ta och skriva min svenska läxa tills på torsdag så är det klar:)



Haha;)


//EllenLunneborg.


Kommentarer
Postat av: wilma

vart ska ni på klassresa om ni bestämt det? :D

2010-12-13 @ 19:38:37
URL: http://wilmakullstrom.shapemeup.se
Postat av: Anonym

Jaa,vi ska åka till typ laser hallen och till ett ställe som heter bodaborg:)

Sen så kanske vi går ut och äter med klassen nån dag<33

2010-12-13 @ 20:38:12
Postat av: Anonym

Jaa,vi ska åka till typ laser hallen och till ett ställe som heter bodaborg:)

Sen så kanske vi går ut och äter med klassen nån dag<33

2010-12-13 @ 20:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0