gästbloggare!!!!!

Börjar med en bild på mig och elle.... nä jag mena kräftan


nu har det blivit tokigt! jag bloggar inte på min modeblogg utan på ellens blogg? vaad händenu..... äh lika bra att fortsätta när jaag ändå är igåg! Jag är ellens barndomsvän maja nylund, vissa vet kanske vem jag är andra inte! Tänkte skriva om hästarna jag ridit genom tiden, hur de va också vidare...

Min "ridkarriär" började egentligen när jag var litenliten unge. Mamma hade en häst och ibland fick jag sitta framför henne i sadeln och skritta runt. nog om det heh..

När jag var fyra - fem år ungefär började jag rida på en gård för en som hette Monica Boj. Jag kommer inte ihåg så mycket från det för utom vissa saker. Man red lltid på en utenbana-en häst som hette paloma bet mig i axeln(och av någon anlednig fick jag alltid rida på henne?),en gång ramlade jag av stallets största häst när han skulle äta gräs, och det var bara en enda häst jag ville rida och det var en a-ponny men jag fick inte ens röra den. hm....

När jag blev lite äldre kanske 6-7 år började jag rida på härnösands ridklubb. Min absoluuuuta favorithäst var Foxy Lady. Kan nte säga så mycket om hur hon var att rida eftersom jag var ganska liten då. Men när man var i boxen hade hon alltid örona bakåt. Foxy blev den första hästen jag galloperade på och jag mins fortfarande hur hemskt det kändes när jag svängde upp på långsidan i en gallop som säkert för mig nu hade känts som myrsteg men som jag då tyckte va föööör fort!

hittade bara en bild på när hon va föl!

När jag var kanske 8 år kom det en häst till ridskolan som hette Tulle. Det blev då min nya favorithäst! Han blev också den häst jag startade min första dressyrtäävling på! Men en sommarnatt när åskan var som värsta blev troligen Tulle rädd för blixen och sprang ner i en iskall bäck och man hittade inte tulle förän dagen efter. Rodskolns personal hade gjort sitt bästa men kunde inte rädda Tulle. Han dog av sig självt inne i ridskolans utestall.. Gud va jag grät då... stackars tulle!




stackarstulle<3

bäätre bild!

året därefter började jag rida lite mera på en ridskoleb-ponny som heter verena. Jag började tävla henne fressyr och efter att ha ridit henne ett tag visse jag helt okej hur jag skulle rida henne. Jag tävlade henna ganska mycket dressyr men bara klubbtävling. Jag tror att jag startade någon lokal dressyr men inte vad jag kan komma ihåg... Jag tävlade henne aldrig hppning heftersom hon är så gamal.




asg på sista bilden..........

 

Nu kommer vi till den tid som jag saknar mest tiden med Bambam! åhh....... Bambam var en av Näsets ridskolehästar. När jag en gång var på ridläger på näset så fick jag bambam. Han fick mitt hjärta på en gång. Jag fick en ny favvohäst! Jag var helt betuttad i han... haha. Året efter så blev jag nog en av sveriges lyckligaste tjejjer när jag skulle få hyra bambam i 3 veckor och sedan få vara med på ett likadan ridläger som jag hade varit på innan! Då jag fick ta hem Bambam så hade ellen Daisy också och gud va vi hade det kul dom där 3veckorna! ojojoj.... En av dagarna så red vi barbacka utan hjälm i hans lilla hage och gjorde helt galna saker! hahahah... Gud vad jag saknar lillhästen!!! men året efter den underbara sommaren såldes lillbambam iväg och efter det har jag ine sett honom en enda gång! Gud ad jag saknar honom fortfarande!


frå mitt första ridläger på honom. sista dagen på lägret då det var en liten tävling!

hoppade 50!

(trött tjej)





<3

efter Bambam så kommer..... Palle!!
Innan jagg brjade tävla på palle så hade min syster tävlat han och han är ju som han är! hoppar allt(nästan alltid) men allt går i slooooow motion... Jag har tävlat palle upp till LB och det var både min första och sista ! Tävlingen var i kramfors och han hoppade allt i grundomgången! Sedan va det ju så att det var en dmklass så då skulle han släpa sin feta mage öven ääännu högre hinder! jag tror han fick en chock när han insåg att hindrena va ännu högre så han stannade på första. Annars kom han runt hela banan felfritt förutom ett riv!! Redan efter grund omgången hade ja glädje tårar, då kan ni tänka er hur glad jag blev när jag hade komit runt en omhoppning jag inte ens planerat att rida!! Jag fick ganska m¨ånga andrablatser i lc på palle och i sista tävlingen på palle red jag bara lc och kom 3a men jag hade aldrig ridithonom när han arit så possetiv mot hinder! Palle är världens bästa läromästare enligt mig. Han har lärt upp många härnösandsryttare, b.l.a. mig !





Palle<3 dom sista bilderna är från lbn

asså GUud..... Jag får fortsätta p dethärinlägget om nån dag, men här ha ni lite ridfakta om mig MajaNylund! lite och lite...... ganska mycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0