Träningen gick ju...

Tjenaa!

Idag så var det ju första skoldagen sedan lovet,och den var väl okej!
När vi skulle gå ut på rast så rinde brandlarmet och jag vart asrädd och skrek!
Hahah med först trodde jag att det var en telefon för larmet låter som en ringsignal men sedan så  rinde det om och om igen så jag vart asrädd och typ tog min väska och allt och sprang till fotbollsplanen där resten av skolan stog!;) Hahah men det är våran återsamlingsplats! Hahah det kom också tre brandbilar men tillslut visade det sig att det var två tjejer som tjuvrökt!;) Hahah men vi fick iaf längre raast och skoldagen fortsatte som vanligt.
Klockan två när vi slutade så cyklade jag hem och bakade och sedan gick jag ut till stallet och tog in Lussan och borstade henne och sedan gick jag in igen och åt middag som Michan gjort:)
Vid tio i fem så gick jag till stallet igen och toh på Lussan benskydd och gjorde iordning henne!
 Halv 6 red vi:)

Träningen:

Träningen gick sådär men vi började med att värma upp hästarna självständigt som vanligt och då började jag med att skritta/trava henne i båda varven på böjt spår och sedan saktade jag av och gjorde lite skänkelvikningar hit och dit så jag verkligen kände att jag hade henne med mig och samma saker gjorde jag i traven sedan. Hon lyssnade bra och efter en stund så galopperade jag henne i båda varven på böjt och rakt spår. Hon kändes helt okej på framridningen men sedan började vi med lite med ''framridning'' som vi alltid gör för om det är något Pia inte gör så är det att slarva med framridningen som ridlärnarna på ridskolan alltid gör. Så vi red fram dom och gjorde llite tagen bakdel osv. Hon kändes ganska bra där med.  Vi började med att hoppa fram lite smått och det gick väl också ganska bra och sedan när vi började hoppa banan så började det toksnöa och det är helt vitt ute nu...Jaa det är ju bara 6 veckor kvar till sommarlovet men...! Men när vi skulle hoppa banan så gick det dåligt (tycker jag) för hon la sig alltid nära hindren och hoppade av sent och jag höll kvar handen över hindrena och jag red som en gris! Haha,men  jag tror det berodde lite på vädret också för jag koncentrerade mig inte riktigt för jag såg inget;)

Haha men jag hoppas det går bättre på torsdag för då ska vi hoppa tävlingshindren:D

//EllenLunneborg

Kommentarer
Postat av: Anonym

du kanske inte ska skriva dedär, om att ridlärarna slarvar på ridskolan, tänk om dom läser? =P<333

2011-05-03 @ 07:15:51
URL: http://mewethem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0